Algemene verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden

Veldpape Projecten Winschoten B.V., Veldpape Interieurbeplanting B.V., Bloemsierkunst en Galerie Veldpape en handelsnaam Royal Christmas NL houdt zich graag aan de gemaakte afspraken. En is ook graag duidelijk, want bij bestellen en betalen gelden nu eenmaal regels en afspraken. Heldere en duidelijke afspraken, neergelegd in deze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden.

Door uw bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. Veldpape heeft het recht haar leverings- en / of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de looptijd te wijzigen. Als u artikelen ontvangt die u niet heeft besteld, dient u Veldpape Projecten / Royal Christmas NL hiervan op de hoogte te stellen.
Eventuele onjuistheden van door Veldpape aan u vermelde gegevens moeten direct door u aan Veldpape Projecten / Royal Christmas NL worden gemeld.

Onze voorwaarden zijn gedeponeerd in de Nederlandse taal. Wij vallen onder het Nederlands Recht.


KVK-nummer: 02065328
BTW-nummer: NL8078.39.127.B.01

Artikel 1 Definities:


In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1. Gebruiker ( van deze voorwaarden): Veldpape Projecten Winschoten B.V., Veldpape Interieurbeplanting B.V., Bloemsierkunst en Galerie Veldpape en o.a. handelsnaam Royal Christmas NL.

1.2. Wederpartij: Consumenten / de natuurlijke of rechtspersoon handelend in uitoefening van een bedrijf of beroep die aan gebruiker opdracht heeft gegeven tot levering, vervaardiging, huur of het verrichte van werkzaamheden.

1.3. Producent: maker van producten, die door gebruiker worden doorverkocht.

1.4. Kunst: alle vormen van beeldende kunst, welke door gebruiker worden doorverkocht, verkocht of verhuurd.

1.5. Bloemen, planten en bomen: gekweekte bloemen, planten en bomen.

1.6. Kerstartikelen, kunstkerstbomen: bomen, kransen, guirlandes etc. nagemaakt van synthetische stoffen.

 

Artikel 2 Toepasselijkheid:


2.1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en voor de totstandkoming, inhoud en nakoming van alle overeenkomsten tussen gebruiker en wederpartij, voor zover van deze voorwaarden door partijen niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2.2. De toepasselijkheid van door wederpartij gehanteerde (inkoop)voorwaarden dient uitdrukkelijk voor het sluiten van de overeenkomst te zijn overeengekomen.

 

Artikel 3 Offertes:


3.1. Offertes van gebruiker zijn vrijblijvend en vervallen uiterlijk 7 dagen na de datum van de offerte, of anders aangegeven.

3.2. Offertes kunnen slechts zonder afwijkingen worden aanvaard.

3.3. Bij offertes - die tevens ontwerp en advies inhouden - kunnen in onderling overleg kosten in rekening worden gebracht.

 

Artikel 4 Totstandkoming overeenkomst:


4.1. Een overeenkomst komt tot stand door schriftelijke, e-mail of mondelinge aanvaarding door gebruiker en / of wederpartij. Deze voorwaarden maken onverkort deel uit van de overeenkomst.

4.2. Toezeggingen, acceptaties door vertegenwoordigers, agenten en andere tussenpersonen binden gebruiker eerst indien deze door gebruiker uitdrukkelijk zijn bevestigd.

4.3. Gebruiker heeft het recht voor aanvang of tijdens de uitvoering van de overeenkomst - eventueel onder opschortende voorwaarde - waarborgen in casus bewijs van kredietwaardigheid te eisen gelijk aan de totale som van de overeenkomst.

4.4. Opdrachten kunnen door gebruiker worden geweigerd, dan wel worden geaccepteerd onder het beding van vooruitbetaling, creditcard betaling of overboeking per bank.

4.5. Gebruiker stelt wederpartij voor de overeenkomst in de gelegenheid kennis te nemen van deze voorwaarden. Door het enkel plaatsen van een order en/of het in ontvangst nemen van goederen aanvaardt wederpartij deze voorwaarden en wordt geacht stilzwijgend met uitsluitende toepasselijkheid van deze voorwaarden akkoord te zijn gegaan.

4.6. Deze voorwaarden zijn ook van toepassing voor opvolgende overeenkomsten in zoverre de voorwaarden ongewijzigd zijn.

4.7. Niet schriftelijke aanbiedingen zijn - tenzij uitdrukkelijk anders gesteld - vrijblijvend en kunnen door gebruiker binnen 7 dagen na ontvangst van de opdracht worden herroepen.

4.8. Een overeenkomst geldt als geannuleerd wanneer gebruiker schriftelijk heeft ingestemd. Annulering is onmogelijk als gebruiker reeds met de uitvoering van de overeenkomst in de ruimste zin is begonnen. Wederpartij is verplicht de voor gebruiker ontstane schade te vergoeden. Onder deze schade worden begrepen: de door gebruiker geleden verliezen, gederfde inkomsten en in elk geval kosten ter voorbereiding, ingekochte goederen en materialen en bij derden reeds aangegane verplichtingen. In geval van annulering van de overeenkomst door wederpartij wordt altijd minimum 40% van het orderbedrag (orderbevestiging) in rekening gebracht. Annulering zonder instemming door wederpartij met de hoogte van te betalen schadevergoeding is uitgesloten.

Annuleren van uw online order verstuurd met de pakketdienst is alleen mogelijk wanneer de order nog niet is verwerkt. (Wanneer u een trackingnummer heeft ontvangen, is de order verwerkt).

Annuleren van de order kan uitsluitend telefonisch 0597-413546, per e-mail is niet mogelijk. Bewijs van annuleren ontvangt u per mail.

Indien er kosten in rekening zijn gebracht door het betaalsysteem, zoals bij betaling via creditcard of PayPal, dan mogen deze kosten worden doorberekend en in mindering gebracht op uw tegoed.

Heeft u geen bewijs ontvangen, is de order niet geannuleerd.

Annuleren van online order verstuurd op pallets, hiervan ontvangt u geen trackingnummer van pakket dienst, annuleren van deze order is uitgesloten.

 

Artikel 5 Prijzen:


5.1. De door gebruiker opgegeven prijzen luiden zowel inclusief als exclusief omzetbelasting (BTW) dit wordt duidelijk omschreven. Tevens andere eventuele heffingen die van overheidswege zijn (worden) opgelegd.

Bedrijven buiten Nederland betalen geen 21% BTW met vermelding van een geldig BTW-nummer + adresgegevens van het bedrijf in onze webshop.

De landen met een lager BTW tarief dan 21% betalen minder dan de getoonde prijzen online.
Landen waar het BTW bedrag hoger is dan 21% betalen uiteindelijk meer in de winkelwagen dan de getoonde bedragen online.

Het totale aankoopbedrag wordt getoond alvorens u betaald.
Op uw factuur staan de juiste BTW tarieven vermeldt.

5.2. De door gebruiker voor een prestatie opgegeven prijs geldt uitsluitend voor de prestatie conform de overeengekomen specificaties.

5.3. Bij samengestelde aanbiedingen bestaat geen verplichting tot levering van een gedeelte van de totale prestatie tegen het voor dit gedeelte in het aanbod vermelde bedrag of tegen een evenredig gedeelte van de voor het geheel opgegeven prijs.

 

Artikel 6 Prijswijzigingen:


6.1. Na totstandkoming van de overeenkomst is gebruiker gerechtigd de overeengekomen prijzen te verhogen in geval van: niet voorziene stijging van kosten van materialen, halffabricaten of diensten van derden die voor de uitvoering van de overeenkomst nodig zijn, stijging van verzendkosten, lonen, werkgeverslasten sociale verzekeringen en andere met arbeidsvoorwaarden gemoeide kosten, invoering van nieuwe en verhoging van bestaande overheidsheffingen op grondstoffen, energie of reststoffen, een aanzienlijke wijziging in valutaverhoudingen of omstandigheden die met een en ander vergelijkbaar zijn. Gebruiker verplicht zich de wederpartij vooraf op een redelijke termijn te informeren over de hoogte van geplande prijswijzigingen.

6.2. Gebruiker is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen respectievelijk gehouden de prijs te verlagen indien de wederpartij wijzigingen in de oorspronkelijk overeengekomen specificaties aanbrengt. Gebruiker zal binnen de grenzen van het redelijke aan deze wijzigingen meewerken, indien de inhoud van de door hem te verrichten prestatie althans niet wezenlijk van de oorspronkelijk overeengekomen prestatie afwijkt.

 

Artikel 7 Betaaltermijn


7.1. Betaling door wederpartij dient te geschieden op de zoals met gebruiker overeengekomen wijze.

7.2. Bij overeengekomen overeenkomst is de betaling voor levering of geld de betalingstermijn 8 dagen na factuurdatum of op de termijn als is overeengekomen en op de factuur is vermeld, zonder zich op enige korting, verrekening of opschorting te kunnen beroepen.

7.3. In geval van niet (tijdige) betaling is opdrachtgever in verzuim zonder dat ingebrekestelling door gebruiker vereist is. Over de periode gerekend vanaf de datum waarop de betalingstermijn is verstreken tot aan de datum van betaling aan gebruiker, is opdrachtgever over het uitstaande bedrag de wettelijke handelsrente verschuldigd. Gebruiker is bevoegd een twaalfde deel van deze handelsrente in rekening te brengen over elke maand of gedeelte van een maand waarin wederpartij zijn verplichting tot betaling niet volledig is nagekomen.

7.4. Alle door gebruiker ter inning van de uitstaande bedragen te maken incassokosten zowel gerechtelijk als buitenrechtelijk, daaronder begrepen de kosten voor advocaten, deurwaarders en incassobureaus zijn voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op tenminste 15 procent van de hoofdsom met rente zulks met een minimum van € 200,- exclusief omzetbelasting (BTW).

7.5. Gebruiker is gerechtigd bij een overeengekomen aflevering in gedeelten, na aflevering van het eerste gedeelte, naast betaling van dit gedeelte tevens betaling te vragen van de voor de gehele levering gemaakte kosten.

 

Artikel 8 Levertijd:


8.1. De levertijd wordt geacht bij benadering te zijn overeengekomen tenzij een eventueel genoemde termijn uitdrukkelijk schriftelijk als fataal is gekwalificeerd. Ook bij een overeengekomen uiterste termijn is gebruiker eerst in verzuim nadat wederpartij hem in gebreke heeft gesteld.

8.2. Binding van gebruiker aan een overeengekomen uiterste termijn van levering vervalt indien opdrachtgever wijziging in de specificaties van de te leveren goederen of werk aanbrengt, tenzij de geringe betekenis van de wijziging of het geringe oponthoud gebruiker in redelijkheid niet noodzaakt tot wijziging van de aanvankelijke levertermijn.

8.3. Wederpartij is bij de uitvoering van de overeenkomst gehouden al datgene te doen, dat redelijkerwijs nodig of wenselijk is om een tijdige levering door leverancier mogelijk te maken.

8.4. Kerstartikelen, zo spoedig mogelijk, dit tevens in overleg.

 

Artikel 9 Aflevering en risico:


9.1. Aflevering geschiedt ter plaatse waar gebruiker zijn bedrijf uitoefent, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen dat gebruiker de goederen zal bezorgen.

9.2. Indien vervoer van de af te leveren goederen is overeengekomen geschiedt dit voor rekening van gebruiker, tenzij franco levering is overeengekomen. Gebruiker draagt steeds het risico van vervoer en verzekering. Het aannemen van zaken van gebruiker door vervoerder, geldt als bewijs dat deze in uiterlijk goede staat verkeerden, tenzij het tegendeel uit de vrachtbrief of het ontvangstbewijs blijkt.

9.3. Gebruiker is niet gehouden de goederen in gedeelten af te leveren. Het is mogelijk dat de aflevering plaats vind op verschillende dagen of tijdstip.

9.4. Wederpartij is verplicht de door leverancier te leveren goederen af te nemen op het moment waarop deze bij hem worden afgeleverd dan wel op het moment waarop deze volgens overeenkomst aan hem ter beschikking worden gesteld.

9.5. Verpakking geschiedt voor kerstartikelen, kunstbomen en schilderijen op de in de branche gebruikelijke wijze en wordt door gebruiker bepaald, tenzij anders is overeengekomen.

9.6. Eenmalige verpakking wordt tegen kostprijs in rekening gebracht of op offertes of website vermeld.

9.7. Gebruiker is gerechtigd wederpartij meermalige verpakking en ander duurzaam materiaal (kartonnen dozen, containers, stapelwagens etc.) een gebruiksvergoeding in rekening te brengen, welke op de offerte wordt vermeld. Gebruiker blijft eigenaar van de verpakkingsmaterialen. De retourkosten komen voor rekening van koper, of anders aangegeven.

Bij niet teruglevering worden de volledige kosten alsnog in rekening gebracht.

9.8. Indien statiegeld in rekening wordt gebracht zal dit, na franco-retournering van het verpakkingsmateriaal - mits in onbeschadigde staat – worden verrekend.

9.9. Wederpartij zal ook zonder daartoe te zijn gemaand in verzuim zijn, indien hij de af te leveren goederen niet na eerste verzoek van gebruiker bij deze ophaalt of, indien aflevering aan zijn adres is overeengekomen, weigert de af te leveren zaken in ontvangst te nemen.

9.10. Gebruiker is niet belast met het opslaan van de te leveren goederen, tenzij dit uitdrukkelijk is overeengekomen. Indien opslag plaatsvindt, geschiedt dit voor rekening en risico van wederpartij.

 

Artikel 10 Onderzoek bij aflevering:


10.1. Eventuele geconstateerde tekorten of uiterlijke beschadigingen van goederen bij aflevering dient wederpartij op de leveringsbon, de factuur en / of vervoersdocument te (laten) vermelden en vervolgens binnen redelijk termijn van 2 dagen schriftelijk aan gebruiker te melden. Bij gebreke daarvan wederpartij geacht wordt hetgeen geleverd is te hebben goedgekeurd. Alsdan worden reclames dienaangaande niet meer in behandeling genomen.

10.2. Buiten onder lid en genoemde omstandigheden kan wederpartij geen beroep meer doen op het feit dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij niet binnen 2 dagen na ontvangst dat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, daarvan schriftelijk kennis heeft gegeven aan gebruiker.

10.3. Nakoming van de overeenkomst geldt tussen partijen als deugdelijk indien wederpartij in gebreke is gebleven bovengenoemde kennisgeving tijdig te doen.

10.4. De prestatie van gebruiker geldt in elk geval tussen partijen als deugdelijk, indien wederpartij het geleverde of een gedeelte van het geleverde in de ruimste zin in gebruik heeft genomen, tenzij wederpartij het bepaalde in lid een en/of twee van dit artikel in acht heeft genomen.

10.5. Gebruiker is steeds gerechtigd een nieuwe deugdelijke prestatie in de plaats te stellen van een eerdere ondeugdelijke prestatie, tenzij het verzuim onherstelbaar is.

10.6. Retournering van geleverde goederen kan alleen geschieden na voorafgaande schriftelijke toestemming van gebruiker, onder de door gebruiker te bepalen voorwaarden. Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, komt de betalingsverplichting niet te vervallen ook al is er getekend voor ontvangst.


Goederen besteld via de website, zie retourneren op de website.

10.7. De kerstartikelen worden bij u thuisbezorgd in een stevige doos. Een beschadiging aan de stevige doos is mogelijk door het transport.
       Deze pakketten met uiterlijke beschadigingen aan de verpakkingen is voor risico ontvanger.

 

Artikel 11 Afwijkingen:

Let op: De foto's van de kunstkerstbomen op onze website tonen zorgvuldig uitgevouwen en opgezette modellen. Royal Christmas besteedt veel zorg en aandacht aan het stylen van deze bomen, zodat ze er optimaal uitzien op de foto.
Wanneer u de boom zelf uitvouwt en opzet, kan het eindresultaat enigszins afwijken van de foto's, afhankelijk van hoe de takken zijn uitgevouwen en gevormd.


11.1. Afwijkingen tussen enerzijds het geleverde goed of werk en anderzijds het oorspronkelijke ontwerp, tekening, foto of digitale beelddrager kunnen geen reden vormen voor afkeuring, korting, ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding, indien zij van geringe betekenis zijn.

11.2. Afwijkingen, die alle omstandigheden in aanmerking genomen, in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed op de gebruikswaarde hebben, worden steeds geacht afwijkingen van geringe betekenis te zijn.

11.3. Geringe - in de kerstbranche / kerstartikelen - niet ongebruikelijke afwijkingen inzake soort, hoogte zijn toegestaan. Dergelijke afwijkingen geven geen recht op reclames en/of annulering van de overeenkomst.

11.4. Geringe - bij kerstartikelen, geconstateerde kleurafwijkingen en/of afmetingen en/of uitvoering geven geen recht op reclames en/of annulering van de overeenkomst.

11.5. Wanneer kerstartikelen niet leverbaar zijn mag gebruiker - in overleg met wederpartij - een in prijs, kwaliteit en/of soort vergelijkbaar product (tijdelijk) leveren.

11.6. De aangeboden smart adapter is optioneel en dient als adapter te functioneren. De mogelijkheden die de smart adapter app biedt kunnen geen rechten aan worden ontleent. Er zijn tal van mogelijkheden mogelijk dat de app / smart adapter
        niet functioneert, bijvoorbeeld door besturingssysteem die niet door elk apparaat wordt herkend of oudere versies van uw mobiel, tablet etc. Royal Christmas kan geen service verlenen voor de niet werkende smart adapter. Royal Christmas doet er alles aan om de app up-to-date te houden. Na meting functioneert 95% op
        correcte wijze. Vandaar dat we de klanten vroegtijdig op de hoogte stellen om teleurstelling of misverstanden te voorkomen wil Royal Christmas u vroegtijdig op de hoogte stellen van de mogelijkheden die zich voor kunnen doen.

 

Artikel 12 Eigendomsvoorbehoud:


12.1. Alle geleverde producten blijven het uitsluitende eigendom van gebruiker totdat de volledige koopsom en eventuele buitengerechtelijke kosten zijn voldaan.

12.2. Van gebruiker gehuurde in casus in bruikleen gekregen goederen blijven eigendom van gebruiker en mogen niet worden verpand dan wel uitgeleend en/of onderverhuurd aan derden.

 

Artikel 13 Verhuur, uitleen en bruikleen:


13.1. Wederpartij dient tijdens de periode van verhuur, uitleen en gebruik als houder zorgvuldig met de beschikbaar gestelde goederen om te gaan. Kunstwerken mogen niet in de directe omgeving van een warmtebron of vochtige plaats worden geplaatst en dienen zoveel mogelijk te worden beschermd tegen zonlicht, alsmede via een deugdelijk ophangsysteem te worden bevestigd.

13.2. Gedurende de verhuurperiode, aanvangende op het moment dat wederpartij het werk in ontvangst heeft genomen en eindigend op het moment dat wederpartij het werk weer heeft afgeleverd is wederpartij verantwoordelijk voor de hem beschikbaar gestelde goederen en kunstwerken en hoofdelijk aansprakelijk voor eventuele schades. Deze aansprakelijkheid is ook van toepassing als derden schade hebben veroorzaakt. In overleg met gebruiker kan er een verzekeringsprocedure worden afgesproken.

13.3. Wederpartij is verplicht gebruiker onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen bij beschadiging, vermissing of verloren gaan van goederen of kunstwerken.

Het is niet toegestaan - zonder toestemming vooraf - zelf reparaties uit te (laten) voeren.

13.4. Het is verboden kunstwerken te (doen) reproduceren, elders ten toon te stellen of aan derden in huur c.q bruikleen te geven.

13.5. De verhuurde, uitgeleende of in bruikleen verkregen goederen en kunstwerken dienen op het overeengekomen tijdstip door wederpartij bij gebruiker te worden afgeleverd dan wel worden - in overleg - door gebruiker gehaald. Gebruiker controleert bij aanname de goederen en kunstwerken op beschadigingen. Bij vaststelling van beschadigingen worden deze door gebruiker en wederpartij gezamenlijk schriftelijk vastgelegd. Voor de afwikkeling is van belang lid twee van dit artikel.

 

Artikel 14 Aansprakelijkheid:


14.1. Behoudens in geval van opzet of grove schuld van gebruiker is de aansprakelijkheid van gebruiker voor schade uit hoofde van een overeenkomst of jegens wederpartij gepleegde onrechtmatige daad, beperkt tot de factuurwaarde van het geleverde waarop de schadeclaim betrekking heeft.

14.2. Gebruiker is jegens wederpartij niet aansprakelijk voor schaden of fouten veroorzaakt door namens gebruiker ingeschakelde derden.

14.3. Gebruiker kan onder geen enkel beding verantwoordelijk gesteld worden voor door producenten vervaardigde goederen, opgegeven kwaliteits-, en veiligheidsnormen. Schade en eventuele vervolgschade kunnen uitsluitend op de producent worden verhaald.

14.4. Gebruiker is niet aansprakelijk voor vertaal-, zet-, drukfouten in haar drukwerken en andere communicatie-uitingen welke aanleiding tot schades zouden kunnen zijn.

 

Artikel 15 Overmacht:


15.1. Tekortkomingen van gebruiker in de nakoming van de overeenkomst kunnen niet aan hem worden toegerekend, indien zij niet aan zijn schuld, noch krachtens wet, overeenkomst of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komen.

15.2. Wanneer door overmacht niet kan worden geleverd dient gebruiker dit wederpartij zo snel mogelijk per telefax, mail, telefonisch te bevestigen met een aansluitende tweede schriftelijk bevestiging.

15.3. Gebruiker kan in geval van overmacht - na overleg met wederpartij - de overeenkomst ontbinden dan wel de levering opschorten tot aan het tijdstip waarop de overmachtsituatie ophoudt te bestaan.

15.4. In geval van opschorting van de levering kan wederpartij bevoegd schriftelijk mede delen de overeenkomst als ontbonden te beschouwen, onder de voorwaarde dat: De aflevering niet heeft plaats gevonden binnen 2 maanden door de wederpartij opgegeven afleveringsweek.

15.5. Onder overmacht wordt verstaan : iedere omstandigheid vallende buiten de directe invloedssfeer van gebruiker waardoor nakoming van de overeenkomst in redelijkheid niet meer kan worden verlangd, zoals staking, transportproblemen, brand, extreme weersinvloeden, onvoorziene overheidsmaatregelen, extreem ziekteverzuim van personeel, langdurige bedrijfsstoringen bij gebruiker en diens leveranciers en/of producenten, niet-levering van noodzakelijke materialen, halffabricaten en producten door derden.

15.6 Online bestellingen die voor 10.00 uur 's ochtends binnenkomen worden dezelfde dag nog verwerkt. Nederland, België en Noord-Duitsland worden normaal de volgende werkdag bezorgd. Er kunnen zich omstandigheden voor doen dat de bestelling niet tijdig wordt bezorgd zoals vermeld op de website. Hier zijn wij niet aansprakelijk voor.

Er kunnen zich omstandigheden: drukke periode zoals de kerstperiode, u allen bekend / personeelstekort. Dit geeft extra drukte voor de bezorgdiensten in deze drukke periode o.a. DPD.

 

Artikel 16 Reclames:


16.1. De melding van de klachten dienen tenminste de volgende gegevens te bevatten:

  1. Mail naar info@royalchristmas.nl.
  2. Vermeld in het onderwerp uw ordernummer.
    Vermeld in de e-mail uw (bedrijfs)naam en adres wederpartij.
    Factuurnummer en een uitvoerige en nauwkeurige omschrijving van het gebrek + Datum van ontvangst.
  3. Mail met het e-mailadres van het bezorgadres wat vermeld is bij de bestelling.
  4. Vermeld de klacht + defect.
  5. Stuur een foto van de gehele kunstkerstboom + de aansluiting in het stopcontact.
  6. Wij zullen uw e-mail binnen 2 werkdagen in behandeling nemen.
  7. Bij beantwoorden van onze e-mails verzoeken wij u binnen 2 werkdagen te reageren.
  8. Reageert u niet binnen een redelijke termijn (4 dagen) gaan wij er van uit dat het probleem is opgelost en sluiten wij de zaak en wordt uw e-mail als niet verzonden beschouwd.
  9. Hebben we van u niet de juiste gegevens ontvangen, kunnen wij uw e-mail niet beantwoorden en zal als niet ontvangen worden beschouwd.

Voor de termijnen van klachtmeldingen verwijst gebruiker naar artikel 16 lid 1 en 2.

De goederen dienen door wederpartij in dezelfde omstandigheid te worden bewaard waarin wederpartij de goederen heeft ontvangen.

16.2. Een klacht met betrekking tot een deel van de afgeleverde goederen kan geen aanleiding zijn tot afkeuring van de gehele levering.

16.3. Na het verstrijken van de in dit artikel onder lid een en twee genoemde termijnen wordt wederpartij geacht het geleverde te hebben goedgekeurd. Daarna worden reclames door gebruiker niet meer in behandeling genomen.

16.4. Eventuele geconstateerde tekorten of uiterlijke beschadiging mag 3% bedragen en komt voor rekening van de wederpartij.

16.5. Het is niet toegestaan - zonder toestemming vooraf - zelf reparaties uit te (laten) voeren.

16.6  Traceer Bestelling

Waar is mijn pakket?

1. U heeft een trackingnummer ontvangen.
2. U kunt uw trackingnummer invullen op https://www.dpd.com/nl/nl/.
3. Na plaatsing van een bestelling kan het even duren voordat deze functie werkt.
Heeft u de bestelling na 12:00 uur besteld, dan kan het zijn dat de eerstvolgende dag uw tracking nog niet actief is. Kijkt u dan een dag later opnieuw.
4. U moet nu kunnen zien waar uw pakket zich bevind.
5. U kunt een e-mail sturen naar info@royalchristmas.nl met uw trackingnummer in het onderwerp.
6. Mail met het e-mailadres van het bezorgadres wat vermeld is bij de bestelling. Wij zoeken het voor u uit en zullen binnen 2 werkdagen uw e-mail in behandeling nemen.

Indien u uw bestelling niet heeft ontvangen terwijl de tracking aangeeft "is bezorgd" dan dient u binnen 2 werkdagen contact met ons op te nemen.

7. Vragen omtrent uw tracking moeten binnen 30 dagen na ontvangst van de tracking bij ons binnen zijn.
Trackingen worden wegens privacyredenen 30 dagen bewaard. Inlichtingen betreft uw tracking, is na 30 dagen niet meer mogelijk.

 

Artikel 17 Geschillen, toepasselijk recht:


17.1. Op overeenkomsten met gebruiker is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, tenzij bij export uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

17.2. Alle geschillen betreffende de totstandkoming, de uitleg of de uitvoering of daaruit voortvloeiende overeenkomsten zullen in eerste instantie berecht worden door de bevoegde rechter te Groningen.

17.3. Partijen kunnen in overleg hun geschil voorleggen aan een arbitragecommissie. Deze uitspraak zal door beide partijen als bindend worden aanvaard.

 

Artikel 18 Zichttermijn: bestemd voor online consumentenkoop internetbestellingen

Wilt u uw aankoop retourneren meldt het binnen 14 dagen na ontvangst ina@royalchristmas.nl
U ontvangt een bevestiging.

In deze periode kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet graag in de originele verpakking terugsturen. Royal Christmas / Veldpape geeft de wijze van retourneren aan. Bij retourneren worden de eventuele beschadigingen of gebreken aan het artikel in rekening gebracht.

Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, komt de betalingsverplichting niet te vervallen.

Artikel 19 Retourbeleid / Retourneren: alleen bestemd voor online consumentenkoop niet voor bedrijven

Voor de actuele retourneerinformatie, zie onze pagina, klik hier voor de voorwaarden van het retourneren (deze wordt telkens geüpdate).

Voor je bestelling bij Royal Christmas geldt een bedenktijd van 14 dagen. De bedenktijd verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde (of de buren), die niet de vervoerder is, het laatst bestelde artikel fysiek in bezit krijgt.

Mocht u uw aankoop willen retourneren, dan is het belangrijk dat u onderstaand stappenplan doorloopt.

  1. Indien je gebruik wenst te maken van je herroepingsrecht vragen wij u vriendelijk ons hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het door ons toegezonden retourformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

  2. Retourbon - Ontbindingsformulier voor de consument - betreft Pakketdienst:



Vrachtwagen  


      

       3. Wij vragen u uw factuurnummer klein en zichtbaar met doorzichtig plakband op de doos te plakken dit in verband met een snelle afhandeling: zie foto.

4. Wij vragen u de dag dat u het pakket geretourneerd heeft, uw ordernummer met uw trackingnummer en naam van de vervoerder te-mailen naar ina@royalchristmas.nl (niet verplicht)

 Bij het bestellen van uw order heeft u een trackingscode van ons ontvangen, wij volgen altijd de tracking zodat wij weten waar de order zich bevind, bij onterecht retour kunnen we snel ingrijpen en andere problemen  oplossen, zoals niet thuis terwijl er wel iemand aanwezig is.

Hebben we geen trackingnummer en naam van de vervoerder van u ontvangen attenderen wij u erop de tracking goed te blijven volgen

Heeft u de retourzending met track & trace code verstuurd en wij hebben hier van bericht ontvangen, weten wij hoe laat de zending bij ons afgeleverd wordt.

Let er a.u.b. op dat een retourzending geheel voor eigen rekening is. 

Op retourneren zijn onze retourvoorwaarden van toepassing, zie hoofdstuk Retourvoorwaarden.

 

Mailt U  dan dient altijd te corresponderen met het opgegeven e-mailadres van de bestelling.

bewaar de traceercode goed, die je ontvangt van de vervoerder.

U bent immers zelf verantwoordelijk voor de terugzending.

  • Binnen 14 dagen na levering, of je moet de artikelen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.


Stuur het artikel compleet retour

Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.

Wij zijn ons er van bewust , verspilling van karton tegen  te gaan, we vragen uw medewerking

of u zorgvuldig met de verpakking om wilt gaan, zodat de verpakking hergebruikt kan worden.

Je mag een artikel, aanraken en bekijken, zoals je dat ook in een winkel zou doen. Gebruik het artikel niet meer dan nodig, als je nog niet zeker weet of je het wil houden.

  • Wanneer je het artikel meer hebt gebruikt dan nodig is om het te beoordelen of wanneer je het artikel daadwerkelijk hebt gebruikt en vervolgens binnen de bedenktijd retourneert, dan ben jij aansprakelijk voor de waardevermindering. De waardevermindering wordt vastgesteld door Royal Christmas. en zal worden verrekend met het terug te betalen aankoopbedrag. 

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.

Wij adviseren bomen die gebruikt zijn met de Kerstdagen niet te retourneren.

Wij vragen u om het ordernummer duidelijk zichtbaar op de doos te plakken en de doos dicht te plakken met doorzichtig plakband / tape. Zie foto boven als voorbeeld.

Dit i.v.m. een snellere afhandeling.

Het ordernummer op de doos indien mogelijk originele verpakking zorgt ervoor dat wij je retour kunnen verwerken.

Wij vragen u de  Kerstverlichting / Fairybell niet te gebruiken alleen  voorzichtig te openen en te bekijken zodat u het terug kunt zenden onbeschadigd in originele verpakking .

Wij bezorgen grote en kleine artikelen, die zowel door een pakketdienst dan wel door een vervoerders worden bezorgd. Deze kunnen op dezelfde wijze geretourneerd worden.

Ook bij het retourneren van een deel van de bestelling zijn de verzendkosten voor jouw rekening en worden niet gerestitueerd.

U bent uiteraard vrij met welke vervoerder en pakketdienst u het terug stuurt.

Wij adviseren u voor een verzendmethode met een track & trace code, zodat het pakketje gevolgd kan worden.

U bent immers verantwoordelijk voor de terug zending.

Terugzending die u op pallets heeft ontvangen, het retour hiervan verzoeken wij  vriendelijk deze aan te melden.

U dient altijd te corresponderen met het opgegeven e mailadres van de bestelling.

 



Zo werkt retourneren voor de consument.

  • Mail naar ina@royalchristmas.nl en vermeldt uw ordernummer, geef aan:
  • U wilt uw ORDER gedeeltelijk of geheel retourneren.
  • Wij vragen u; knip alleen uw ordernummer uit en plak deze op de doos (zie voorbeeld boven)
  • Wij vragen u de dag dat u het pakket geretourneerd heeft, uw ordernummer met uw trackingnummer en naam van de vervoerder te-mailen naar ina@royalchristmas.nl.
  • Dit i.v.m. een snellere afhandeling.
  • Bedrijven zijn uitgesloten van retour, wordt niet in behandeling genomen.
    • Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, komt de betalingsverplichting niet te vervallen.
    • Annuleren van uw online order die met  de pakketdienst wordt verstuurd is alleen mogelijk wanneer de order nog niet is verwerkt. (Wanneer u een trackingnummer heeft ontvangen, is de order verwerkt).
    • Heb je bezorgkosten betaald? Dan krijg je deze terug als je de hele bestelling hebt geretourneerd.
    • Vragen of uw order geannuleerd kan worden  kan uitsluitend telefonisch 0597-413546, per e-mail is niet mogelijk. Bewijs van annuleren ontvangt u per mail.

                     Heeft u geen bewijs ontvangen dan, is de order niet geannuleerd.

Online orders per pallet verstuurd kunnen niet geannuleerd worden, deze worden direct gereserveerd bij de vervoerder

Nederland - Bezorging  1 - 3 dagen hiervan  ontvangt u geen trackingnummer

Betreft andere landen: u ontvangt een trackingscode

Zie retourneren boven, volg de stappen 1 - 6.

 

Terugbetalingen bij retourneren:

Wij storten uw geld zo spoedig mogelijk terug, meestal 1 of 2 dagen na ontvangst van de goederen, uiterlijk na 14 dagen.

 

Voorwaarden retourneren voor consumenten:

    • 1. Zijn er kosten verbonden aan retourneren? 

Hier geven wij een indicatie van de retourkosten per pakket. De prijzen per pakketdienst en vervoerders zijn verschillend.

De verzendkosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening, ook bij het retourneren van een deel van je bestelling.

Voor bestellingen buiten de EU zijn de invoer- en uitvoerkosten niet voor rekening van Royal Christmas.

De kosten per pakketdienst voor Nederland en België zoals PostNL, DHL en DPD variëren van circa € 15,- tot € 35,- betreft de orders zonder toeslag. (overgrote van de doos)

Voor grotere dozen zoals een grote kunstkerstboom Utah PVC hiervoor heb je extra verzendkosten betaald  en dien je rekening  mee te houden met de retourkosten.

Indicatie: 3 dozen: 1 overgrote doos € 60,00

Zie :onderstaand tabel wanneer DPD toeslag berekend:

Gewicht tot 20 KG, lengte tot 130 cm en gordelomvang tot 300 cm = Geen toeslag

Gewicht tussen 20 - 31,5 KG, lengte tussen 1,30 m en 1,75 m en gordelomvang tot 300 cm = € 2,50 toeslag

Gewicht boven 31,5 KG en / of gordelomvang groter dan 300 cm = € 44,50 toeslag

Het kan ook zijn dat een pakket 130cm lang is, maar wel een gordelomvang van 300 cm of meer heeft, door de hoogte en/of breedte

Grotere dozen kunnen door hun aard en omvang in de meeste gevallen niet per gewone pakketdienst retour worden gezonden.

De orders die u  niet met de pakketdienst maar met een vervoerder heeft ontvangen, wilt u deze aanmelden per formulier (zie boven) met vermelding van uw bestelnummer / factuurnummer.

U ontvangt van ons het afleveradres waar u de zending kunt bezorgen van de pallet, uiteraard mag u het zelf ook afleveren.

Bij het afgeven van je retour ontvang je een bewijs met een track & trace-code van de vervoerder waarmee je je retour kan volgen.

Bewaar altijd de track en trace van je verzending en blijf het volgen zodat u kunt zien dat het bij ons is afgeleverd. U bent de opdrachtgever en verantwoordelijk voor de zending

Royal Christmas vergoedt de kosten van een nieuwe zending indien er verkeerde producten zijn verstuurd, kapotte/defecte producten zijn verstuurd of wanneer je bestelling niet volledig is of een fout gemaakt is door de vervoerde Heb je vanwege een fout/vergissing van jezelf de verkeerde producten besteld? Dan ben je zelf aansprakelijk voor de kosten van een retourzending.

Is uw pakket bezorgd bij een afhaaldienst:

Wacht niet te lang met ophalen: het pakket wordt na 1 week teruggestuurd naar de afzender. 

  • 1. Aflevering / klanten service Prijzen zijn excl. BTW
  • 2. Wij behouden ons het recht voor om in geval van de door u veroorzaakte schade aan geretourneerde producten, eventuele kosten in rekening te brengen.
    • 3. Eventuele kosten als gevolg van niet thuis, adresfout of geweigerd komen voor rekening van de besteller.
    • 4. Tevens facturen met de vermelding geen zichttermijn en de niet online bestelling zijn uitgesloten van retourzending.
    • 5. Bomen die met de Kerstdagen zijn gebruikt, adviseren wij u om deze niet te retourneren. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.
    • 6. Houdt er rekening mee dat er op zondag geen pakketten bij ons worden aangenomen.
    • 7. Pakketten die geweigerd zijn door de ontvanger daarvan komt de betalingsverplichting niet te vervallen.
    • 8. Vragen omtrent uw bestelling of niet ontvangen goederen, dienen uiterlijk binnen 7 dagen nadat u de bestelling heeft geplaatst bij ons binnen te zijn via: e-mail op info@royalchristmas.nl, onder vermelding van uw ordernummer en trackingnummer.
    • 9. Vragen of aanmelding betreffende uw bestelling die niet binnen de gestelde termijn van 14 dagen bij ons zijn gemeld, kunnen wij niet in behandeling nemen.
    • 10. Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, komt de betalingsverplichting niet te vervallen.
    • 11. Blijkt, dat bij het terugsturen, het artikel beschadigd is of niet compleet is in de verpakking, behouden wij het recht de goederen terug te sturen naar de afzender of de kosten hiervan in rekening te brengen.
    • 12. Heeft u bij uw bestelling bankkosten betaald, hiervan komen de betalingsverplichting niet te vervallen.
    • 13. Uw retour dient afgeleverd te worden bij het opgegeven adres, niet bij een parcel shop.


Telefoonnummers klantenservice
:

  • Het achterhalen van het telefoonnummer is bij sommige pakketdiensten een hele uitdaging. Voor het gemak zetten wij ze alvast op een rij:

Pakketbezorger

Telefoonnummer

PostNL

088 - 86 81 003

DHL

088 - 345 43 99

DPD

085 - 002 22 22

UPS

020 - 504 05 00

GLS

088 - 550 35 03

    • Pick-up / Parcel shop.

 

Artikel 20 Niet in ontvangst name producten / Weigering producten e.d. / Adresfout / E-mailadres fout:


Producten verzonden met pakketdienst zijn voorzien van trackingnummer. Wederpartij is verantwoordelijk voor de tracking. Indien wederpartij binnen 55 uur geen tracking heeft ontvangen van gebruiker na tot stand komen van overeenkomst dient gebruiker deze op te vragen bij de gebruiker.

Gebruiker neemt bij pakketverzending de verzendkosten geheel/gedeelte voor zijn rekening. Wederpartij kan worden verzocht voor bijdrage in verzendkosten. Deze verzendkosten communiceert gebruiker voordat overeenkomst wordt aangegaan.

Gebruiker is gerechtigd de wederpartij kosten in rekening te brengen en/of te verrekenen indien wederpartij overeenkomst/ product(en) die naar wederpartij zijn verstuurd niet door wederpartij in ontvangst zijn genomen en/of zijn geweigerd en producten weer retour zijn gekomen bij gebruiker.

Kostenoverzicht*: Niet in ontvangst name / Weigering producten e.d. / Adresfout / E-mailadres fout:

Verzendkosten per doos EUR 25,- tot 80,- per land verschillend
Retourkosten per doos EUR 16,- tot 80,- per land verschillend
Nieuwe Verpakking per doos EUR 15,- ligt aan de grootte van de doos
Ompakken kosten per doos EUR 25,-
Handelingskosten / Administratiekosten EUR 25,-

Voor palletvervoer zijn andere prijzen van toepassing.

*De door gebruiker opgegeven bedragen in het kostenoverzicht zijn exclusief 21% BTW Nederland. (per land verschillend)

 

Artikel 21 - Intellectueel eigendomsrecht



- Auteursrecht / copyright / merkenrecht / fotorecht

Deze site geniet auteursrechtelijke bescherming. Het is niet toegestaan de site of gedeelten daarvan te verveelvoudigen dan wel op enige wijze te bewerken en voor eigen (commerciële) doeleinden digitaal te gebruiken zonder toestemming van Veldpape projecten / Royal Christmas.

Beeld en / of audiomateriaal:

 


Voor alle websites van Veldpape projecten / Royal Christmas geldt:

Foto's en / of video's mogen niet gekopieerd of gebruikt worden op eigen websites(s) of ander marketing materiaal zonder toestemming van Veldpape / Royal Christmas.

Royal Christmas - Rechtenvrij beeld / audiomateriaal?

Veldpape / Royal Christmas besteed veel aandacht aan foto's en of beeldmateriaal. Al het materiaal is niet rechtenvrij en kan niet zonder toestemming van Royal Christmas worden gebruikt op eigen website(s) of marketing materiaal.

Royal Christmas - Bestaat er een licentie voor het gebruik van RC beeld / video materiaal?

Uitsluitend na toestemming van Royal Christmas mag beeld- en of videomateriaal worden gebruikt op eigen website(s).

  • Foto's en / of video's met het logo van Royal Christmas mogen niet gekopieerd of gebruikt worden op eigen website(s) of ander marketing materiaal.
  • Foto's worden beschikbaar gesteld inclusief RC watermerk.
  • Er worden geen foto's beschikbaar gesteld die in marketinguitingen van Royal Christmas worden gebruikt of online worden gepresenteerd.
  • Het logo van Royal Christmas mag niet gekopieerd of gebruikt worden op eigen website(s) of ander marketing materiaal.
  • Indien onrechtmatig gebruik van foto en of beeldmateriaal wordt er per foto en / of video een sanctie van € 10.000,- opgelegd per dag.

Artikel 22 Herroepingsrecht

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd niet weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.(Dit te richten aan: Royal Christmas, Engelstilstraat 14, 9671 JH te Winschoten, aan emailadres: ina@royalchristmas.nl.)
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Heeft u bij uw bestelling bankkosten betaald, hiervan komen de betalingsverplichting niet te vervallen bij retourzending / annuleren van de order. Bankkosten worden alleen in rekening gebracht bij de duurdere betaalmethodes.
5. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

* Onze klantbeoordelingen / Trustpilot sterren zijn gekoppeld aan onze Europese Trustpilot pagina, waarop alle klantbeoordelingen worden verzamelt van alle talen / klanten uit verschillende landen.

Artikel 23 Websites en handelsnamen:


Veldpape projecten : Royal Christmas

Websites en handelsnaam: Royal Christmas

 

www.kunstkerstbomen.nl
m.kunstkerstbomen.nl
www.kuenstlicherweihnachtsbaum.de
www.kuenstlicherweihnachtsbaum.at
www.kunstlicher-weihnachtsbaum.ch
www.artificialchristmastree.nl
www.artificialchristmastree.co.uk
www.kerstwinkel.nl
www.nepkerstboom.nl
www.kunstkerstbomen.be
www.kunstkerstboom.be
www.online-tuincentrum.nl
www.mijnkerstwinkel.nl
www.kunstkerstboom.nl
www.kunstliche-weihnachtsbaume.de
www.sapins-de-noel-artificiels.fr
www.christmas-tree-artificial.co.uk
www.arbolesdenavidadartificiales.es
www.alberidinataleartificiale.it
www.mijntuincentrum.nl
www.kerstwinkel.nl
www.sapinsdenoelartificiels.fr
www.sztucznychchoinek.pl
www.spritzgussbaum.de
www.umelevanocnistromky.nl
www.mestersegeskaracsonyfa.nl
www.kunstigejuletraeer.dk
www.veldpapeshop.nl
www.royalchristmasshop.nl
www.artificial-juletre.nl
www.konstgjorda-julgranar.se
www.kunstlicher-weihnachtsbaum.de
www.arvores-de-natal-artificiais.pt
www.brazi-artificiali-de-craciun.ro
www.keinotekoiset-joulukuuset.fi
www.kunstkerstbomenwereld.nl
www.kunstlicher-tannenbaum-kaufen.de
www.buy-artificial-christmas-tree.co.uk
www.achat-sapin-noel-artificiel.fr
www.royal-umele-vianocne-stromceky.sk
www.umetna-bozicna-drevesca.si
www.arbolnavidad.com
www.sapinsdenoelartificiels.be

 

ZAKELIJKE VOORWAARDEN – voorverkoop ROYAL CHRISTMAS NL - PALLET VERKOOP

  1. Een verkorte versie van de algemene voorwaarden Royal Christmas Nederland
    Verkoop-, verzend- en betalingsvoorwaarden voor pallets Europa.


    Minimumhoeveelheid per kunstkerstboom op pallet:
    120 cm = 30 stuks    300 cm = 5 stuks
    150 cm = 30 stuks    360 cm = 5 stuks
    180 cm = 24 stuks    450 cm = 1 stuk
    210 cm = 20 stuks
    240 cm = 16 stuks
    270 cm = 16 stuks


  • Prijzen geldig t/m 14 maart
  • Aanbetaling van 30/50% voor 14 maart betreft het jaar waar het betrekking op heeft , tenzij anders overeengekomen
  • Restbetaling uiterlijk 7 dagen voor verzending
  • Minimale orderwaarde: € 3.500,- exclusief btw, per artikelgroep
  • Bij schade geldt een eigen risico van 7% van de palletwaarde
  • Prijzen gebaseerd op materialen, dollarkoers, transport- en extra kosten per 15 maart van het desbetreffende jaar hierdoor is er aanpassing mogelijk.

Algemene bepalingen:

  • Orders kunnen niet worden geannuleerd bij latere levering door externe omstandigheden.
  • Monsters zijn voor rekening van de klant, inclusief verzendkosten. Uitzonderingen worden vooraf schriftelijk bevestigd.
  • Indien klant geen vervoersgegevens aanlevert binnen 14 dagen na "ready"-melding, of anders afgesproken, vervalt het recht op de goederen en komt de betalingsverplichting niet te vervallen.
  • Klant is verantwoordelijk voor inspectie vóór verzending en naleving van regelgeving in eigen land.
  • Rente van 2% per maand over achterstallige bedragen.
  • Indien noodzakelijk  behoudt Verkoper  zich het recht  incassomaatregelen te nemen / juridische stappen. De kosten worden verhaalt op de koper.
  • Eigendom van goederen gaat over na 100% betaling.
  • Voor open rekening: betaling volledig en tijdig; geen verrekening zonder schriftelijke toestemming.
  • Royal Christmas accepteert geen claims of afkoopconstructies, afwijkende claims worden afgewezen.
  • Krediet kan op elk moment worden ingetrokken of aangepast. Zending kan worden opgeschort bij overschrijding limiet of betalingsachterstand.
  • Wijzigingen door koper in product, specificaties, aantallen of verzending leiden tot mogelijke vertraging en prijsaanpassing. Alleen schriftelijk bevestigd door Royal Christmas.
  • Geschillen worden beslecht volgens Nederlands recht, rechtbank Groningen. Het weens verkoopverdrag is uitgesloten.
  • Levering accepteert impliciet deze voorwaarden. Alleen een directeur van Royal Christmas kan hiervan afwijken bij schriftelijke bevestiging.

Artikel 1. Definities

1.1 Gebruiker: Veldpape Interieurbeplanting BV, handelsnaam Royal Christmas.
1.2 Wederpartij: consument of rechtspersoon handelend in beroep of bedrijf die een order heeft geplaatst.
1.3 Producent: Fabrikant van de producten die door gebruiker worden verkocht.

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en leveringen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel 3. Offertes / Aanbiedingen

3.1 Aanbiedingen zijn vrijblijvend en vervallen na 30 dagen of anders aangegeven.
3.2 Alleen volledige acceptatie van de aanbieding is geldig.

Artikel 4. Totstandkoming overeenkomst

4.1 Een overeenkomst komt tot stand bij schriftelijke of mondelinge acceptatie.
4.2 Afspraken met vertegenwoordigers zijn alleen bindend bij schriftelijke bevestiging.
4.3 Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op toekomstige overeenkomsten.
4.4 Annuleren is alleen mogelijk bij schriftelijke goedkeuring en indien gebruiker nog niet is gestart met uitvoering. Schadevergoeding is verschuldigd.

Artikel 5. Prijzen

5.1 Prijzen zijn zowel inclusief als exclusief btw, met vermelding.
5.2 Alleen geldig bij overeengekomen specificaties.
5.3 Minimale afname: 5 stuks per artikel of volledige doos bij multipacks, of anders aangegeven.
5.4 Royal Christmas mag eenzijdig prijzen aanpassen.

Artikel 6. Prijswijzigingen

6.1 Prijzen gebaseerd op materialen, dollarkoers, transport- en extra kosten per 1 januari van het desbetreffende jaar hierdoor is er aanpassing mogelijk.

Artikel 7. Betalingstermijn

7.1 Betaling zoals overeengekomen.
7.2 Betaling binnen 14 dagen na factuurdatum.
7.3 Bij levering mag gebruiker volledige kosten vooraf opvragen.

Artikel 8. Levertijd

8.1 Levertijd is indicatief tenzij schriftelijk als fataal aangeduid.
8.2 Veranderingen in specificaties kunnen levertijd beïnvloeden.
8.3 Wederpartij moet alle redelijke medewerking verlenen voor tijdige levering.

Artikel 9. Levering en risico

9.1 Levering vindt plaats op locatie gebruiker, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
9.2 Transportkosten en risico voor verkoper, tenzij franco levering is afgesproken.
9.3 Levering hoeft niet in delen.
9.4 Risico koper: 7% schade eigen risico.
9.5 Geen garantie op smart adapters of app-functionaliteit.

Artikel 10. Onderzoek bij levering

10.1 Schade of tekortkomingen moeten direct op vrachtbrief/factuur worden gemeld.

Eventuele tekorten of uitwendige schade aan goederen die bij levering worden geconstateerd moeten binnen 2 dagen gemeld worden bij info@royalchristmas.nl en moeten door de wederpartij worden vermeld op de vrachtbrief, de factuur en/of een ander transportdocument. Vervolgens moet de gebruiker hiervan direct op de hoogte worden gesteld binnen 2 dagen. Indien dit niet gebeurt, wordt aangenomen dat de levering is geaccepteerd en worden claims niet in behandeling genomen.

Anders wordt levering als geaccepteerd beschouwd

10.2 Levering op FOB-basis met productietijd van max. 6 maanden.

Artikel 11. Afwijkingen

11.1 Kleine afwijkingen geven geen recht op afkeuring of compensatie.
11.2 Afwijkingen zonder invloed op bruikbaarheid worden als onbelangrijk beschouwd.

Artikel 12. Eigendomsvoorbehoud

12.1 Goederen blijven eigendom van gebruiker tot volledige betaling is ontvangen.
12.2 Geleende goederen blijven eigendom en mogen niet worden verpand of doorverhuurd.

Artikel 14. Aansprakelijkheid

14.1 Beperkt tot factuurwaarde bij schade. Geen aansprakelijkheid voor indirecte schade.
14.2 Geen aansprakelijkheid voor derden.
14.3 Geen verantwoordelijkheid voor veiligheidseisen van de fabrikant en verlichting.
14.4 Niet aansprakelijk voor vertaal- of drukfouten.

Artikel 15. Overmacht

15.1 Geen aansprakelijkheid bij overmacht o.a. transportproblemen.
15.2 Bij overmacht wordt klant zo spoedig mogelijk geïnformeerd.

Artikel 16. Klachten

16.1 Klachten dienen te bevatten:
a) Naam en adres
b) Beschrijving van klacht
c) Mogelijke oorzaak
16.2 Alleen klacht op deel van levering, geen afkeuring hele zending.
16.3 Klachten betreft aflevering dienen binnen 2 dagen gemeld te zijn. Na verstrijken klachttermijn worden goederen als goedgekeurd beschouwd.
16.4 Royal Christmas niet verantwoordelijk bij arbeidstekort in China of andere landen - geen productie.

Artikel 17. Rechtskeuze en geschillen

17.1 Uitsluitend Nederlands recht van toepassing, het weens koopverdrag is niet van toepassing.
17.2 Bevoegde rechter: Groningen.
17.3 Geschilbeslechting via arbitrage is mogelijk, uitkomst is bindend.

Artikel 18. Marketingmateriaal ROYALCHRISTMAS

  • Foto’s / films zijn voorzien van logo, zonder toestemming van RoyalChristmas kan dit niet gebruikt worden.
  • Royal Christmas bepaalt welk materiaal wordt verstrekt.
  • Alleen met schriftelijke toestemming mag merk worden gebruikt voor marketing.
  • Gebruik merknaam alleen met licentie.

Artikel 19. Testrapporten

  • Vlamvertragendheid getest volgens NEN EN 71-2 / NTA-8007 / B1.
  • Op verzoek: Reach, EMC, RoHS, inspectie- en laadrapporten.
  • Geen inspectie = Royal Christmas gebruikt Asia Inspection.
  • Auditkosten zijn voor koper.
  • 2nd party audit alleen indien overeengekomen.

Artikel 20. Barcoderegels

  • Gebruik van barcodes van Royal Christmas is verboden.
  • Klant mag eigen barcodes gebruiken mits ze niet conflicteren.
  • Overtreding leidt tot juridische stappen en schadevergoeding.

Artikel 21. Merkrechten & beeldmateriaal

  • Gebruik beeld zonder toestemming is verboden.
  • Bewerken/verwijderen logo is merkinbreuk.
  • Merkmateriaal enkel toegestaan bij licentie via schriftelijke toestemming.

Artikel 22. Productveiligheid (GPSR)

  • Producten voldoen aan EU-GPSR verwachtingen.
  • Klant is verantwoordelijk voor lokale naleving.
  • Rapporten zijn op verzoek beschikbaar.
  • Geen aansprakelijkheid zonder schriftelijke vereisten bij bestelling. Geen aansprakelijkheid bij ontbrekende verzoeken m.b.t. wetgeving.

Artikel 23. Marketinglicentie & abonnement

  • Klant kan abonnementslicentie afsluiten voor toegang tot marketingmateriaal.
  • Niet standaard inbegrepen bij orders.
  • Materiaal blijft eigendom van Royal Christmas.
  • Gebruik zonder licentie is merkinbreuk. 

    Misbruik leidt tot juridische stappen.

  • Voorwaarden staan in aparte media-overeenkomst.
  • Toegang kan zonder restitutie worden ingetrokken bij misbruik.

Verder verwijzen we naar de uitgebreide  voorwaarden op de site.

Artikel 24. Eigendom en gebruik van WEEE-nummer

  • 24.1 WEEE-nummer is eigendom van Royal Christmas.
  • 24.2 Gebruik zonder schriftelijke toestemming verboden.
  • 24.3 Bij misbruik volgt juridische actie en schadevergoeding.

Slotbepaling

Deze voorwaarden zijn opgesteld in het Nederlands en vertaald naar andere talen. Royal Christmas is niet aansprakelijk voor vertaal- of typefouten.

 

Al 50 miljoen kunstkerstbomen verkocht sinds 1936!